Ford Ranger - Az éllovas

A Ford kisteherautója nem csak hazánkban, hanem Nyugat-Európában is vezeti az eladási listákat.
Ford Ranger - Az éllovas

A Ford kisteherautója nem csak hazánkban, hanem Nyugat-Európában is vezeti az eladási listákat. Ez nem a véletlen műve.

A Ranger régi darab, ezen a néven kisteherautó 1983 óta található a Ford kínálatában. Az Egyesült Államokban 2012-ben vezették ki a típust, és nemrég hozták vissza újra. Ennek az oka, hogy nagyon jól illeszkedik a piacvezető F150 alá, és megoldották a helyi gyártását.

A most futó modellt 2011-ben dobták piacra, a rendszeres frissítéseknek is köszönhető, hogy a Ranger ma is piacvezető. A nagyságrendről sokat elmond, hogy 2018-ban az európai Ranger eladási rekordot döntött, ekkor 51500 darab Rangert értékesítettek. Ezzel párhuzamosan, Magyarországon is jól fogy a Ford kisteherautója, mert a hazai piacvezetőt tisztelhetjük benne.

A típus legutolsó, igen alapos frissítése tavaly történt meg. A lényeg természetesen megmaradt, ami a 800 milliméteres gázlómélység, a 230 milliméteres szabad-magasság és a 29/21 fokos első/hátsó terepszög. Ehhez jön – változattól függően – az 1024 kilós maximális terhelhetőség.

A Ranger frissítése és a piacvezető pozíció kéz a kézben jár, ugyanis a mai autóknál a leggyorsabban avuló elem a központi kijelző és a vezetősegédek. Ez a két terület fejlődik a legjobban, így aki egy régebbi típusból ül át az aktuális generációba, az könnyen észlelheti a különbséget. A lényeg, hogy a ma kapható Ranger vezetősegédei, központi kijelzője felveszi a versenyt a személyautókéval.

A Ford ezentúl már ellátja az internet kapcsolatot biztosító modemmel az autót (OTA), így a Ranger tulajdonos tudja használni az okostelefonján a FordPass alkalmazást. Ez megkönnyíti például a kisteherautó megkeresését a nagyáruház parkolójában, s ezen kívül sok más hasznos funkciót is tartalmaz.

A Ranger négyféle felszereltségben kerül piacra, az alapot az XL képviseli, fölötte található az XLT, ezt a Limited követi, majd a Wildtrak található a csúcson. A Ford sportosztálya, a Ford Perfomance által tervezett Raptorra szerencsésebb különálló típusként tekinteni. Elég csak ránézni erre az autóra, és rögtön látszik, hogy teljesen más világot képvisel, mint az átlagos Rangerek. A számos kiegészítő mellett a régebbi típusok alkatrész utánpótlása is megoldott.

A piacvezető kisteherautó méretei a következőképpen festenek: a hossza 5359 milliméter, a szélessége - tükrök nélkül - 1977 milliméter, a magassága pedig 1815 mm. A tömegén látszik, hogy benne van az anyag, mert 2130 kiló a belépő szint, 2246 kilós pedig a legnehezebb verziója. Fékezett utánfutóból 3500 kilósat tud vontatni, fékezetlenből 750 a felső határ.

A lóerők terén a belépő szintet a 130 lovas jelenti. Egy lépcsővel fölötte ott a 170 lóerős. A Wildtrakben és a Raptorban már a kétliteres EcoBlue motor duplaturbós kivitele található, 213 lóerővel és 500 Nm-rel.

Benedek Attila – Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Ford Ranger - Az éllovas

Ford Ranger - Az éllovas

A Ford kisteherautója nem csak hazánkban, hanem Nyugat-Európában is vezeti az eladási listákat.

A sportturizmus hatása a gazdasági növekedésre

A sportturizmus hatása a gazdasági növekedésre

A sportturizmusnak manapság kiemelkedő szerepe van a gazdaság fellendülésében.

Sok módszer létezik - Beszélj szebben! Mutatjuk hogyan! – a beszédkészség fejlesztésére.

Beszélj szebben! Mutatjuk hogyan!

A beszédkészségünk is fejlődhet. Fejleszteni is kell, hiszen minél többet trenírozzuk az agyunkat, annál kisebb lesz az esélye a demencia kialakulásának.